35 jaar: Katalysator
In 1983 biedt Mercedes-Benz een katalysator aan voor enige modellen van de S-klasse W126 serie. Vanaf 1985 geldt dat voor alle modellen met een benzinemotor.
In 1983 biedt Mercedes-Benz een katalysator aan voor enige modellen van de S-klasse W126 serie. Vanaf 1985 geldt dat voor alle modellen met een benzinemotor.
Deze grote coupé is gebaseerd op de S-klasse met de interne benaming W126, wellicht één van de meest robuuste S-Klasse modellen ooit gebouwd.
De bouwkwaliteit en de luxe van de auto was ongekend voor die tijd, het model verscheen in 1979 voor het eerst op de markt.
In 1980 vulde de luxueuze vierzits coupé, genaamd SEC, de modellenlijn aan. Onder de lange motorkap lag altijd een V8 benzinemotor variërend in grootte van 3.8 tot 5.6 liter.
Lees verder… en met dank aan The Cool Cars.
Voor de W140-generatie van de Mercedes-Benz S-Klasse was het doel het moeilijkst van allemaal. Dat moest de beste auto ooit gebouwd worden.
Je zou verwachten dat Mercedes ruim van te voren begonnen was met de ontwikkeling van hun absolute vlaggenschip en dat klopt ook.
Al in 1982 begon Mercedes met de eerste ontwerpschetsen. Bruno Sacco was verantwoordelijk voor het initiële design, maar in 1986 werd er definitief gekozen voor de schets van Olivier Boulay.
Lees verder op Autoblog.
Stamtafel SKCN op zaterdag 6 juni 2015 bij het Mercedes-Benz Museum te Valkenswaard.
Star Cars & Coffee 31 mei 2015
Vorige week zaterdag 18 april jl. organiseerde uw S-Klasseclub de tweede editie van ‘Door Leden Voor Leden’ bij Marco Bergman in Noordwijkerhout.
In het Bergman Classic Center blijkt Marco Bergman in de loop der tijden een bijzondere verzameling S-klasses en enkele andere typen te hebben verzameld. De conditie van dee automobielen zijn zeer goed tot uitmuntend te noemen.
‘Door Leden Voor Leden’ bij Marco Bergman in Noordwijkerhout.